گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند پلمب یک کارخانه ماکارونی در تهران (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به دغدغه اخیر طلافروشان بیش از ۸ هزار بنگاه املاک در مشهد به کد کیوآر تجهیز شدند بیش از ۲ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن چشم انتظار مشارکت‌های مردمی نفت سنگین ایران گران‌تر شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۶۰۰ تن ریواس از این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش توتون فاسد ۱۶۰ میلیارد تومان جریمه شد چرا یارانه امروز واریز نشد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلوار توس مشهد و فایل‌های اجاره قیمت مناسب (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ثبت‌نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سرمایه‌گذاری برای نصب پنل‌های خورشیدی در خراسان‌رضوی به‌صرفه است؟ قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای (۲۵ اردیبهشت) | دلار کاهشی شد احیای کم‌جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در فروشگاه‌های «شهرما» مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است قیمت طلا امروز صعود کرد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرغ گران می‌شود؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا مبلغ یارانه خرداد ماه افزایش می‌یابد؟

  • کد خبر: ۱۶۷۲۴۱
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
آیا مبلغ یارانه خرداد ماه افزایش می‌یابد؟
در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است که از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ خردادماه یارانه‌ها واریز می‌شود و قابل برداشت است. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها از این ماه اعمال می‌شود؟

به گزارش شهرآرانیوز، قرار است یارانه نقدی خرداد بیستم این ماه و به روال ماه‌های قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. در کنار برداشت یارانه نقدی، احتمالا امکان خرید کالابرگ برای افراد هم وجود دارد. اما آیا یارانه خرداد ماه به روال قبل پرداخت می‌شود؟

 در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است که از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ خردادماه یارانه‌ها واریز می‌شود و قابل برداشت است. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها از این ماه اعمال می‌شود و یارانه خانوار‌های دهک اول تا سوم به حدود دو میلیون تومان می‌رسد؟

لازم به ذکر است معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که پس از واریز یارانه به حساب سرپرستان خانوار، امکان شارژ اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک هم فراهم است و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند. البته اظهارات بعدی مقامات مسئول نشان داد که فعلا تهیه کالابرگ ممکن نیست و دولت در انتظار تامین اعتبار لازم برای آن است.

شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه

در هفته جاری بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر اقتصاد هر دو از اصلاح یارانه‌های نقدی و افزایش مبلغ آن تا ۲۰ درصد خبر دادند. البته آنگونه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده بود این افزایش ۲۰ درصدی تنها شامل دهک‌های اول تا سومی می‌شود که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند و حداقل ۷۰ درصد از مبلغ یارانه را به عنوان کالابرگ خرید کنند.

بر این اساس مبلغ یارانه نقدی سه دهک اول به نفری ۴۸۰ هزار تومان می‌رسد و یارانه یک خانوار چهار نفره حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌شود.

در همین راستا، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه در توئیتی از آغاز اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روز‌های آینده برای سه دهک اول درآمدی خبر داد و گفت: «افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ برای خرید ۹ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک انجام خواهد شد.»

ابلاغ نشدن افزایش یارانه

اما سوالی که وجود دارد این است که آیا یارانه افزایش ۲۰ درصدی یارانه نقدی از خرداد ماه اعمال می‌شود؟ هادی کاشف، مجری طرح اجرای کالابرگ الکترونیک بیان کرد: «هنوز افزایش ۲۰ درصدی اعتبار کالابرگ برای سه دهک کم درآمد به ما ابلاغ نشده و فعلا رئیس سازمان برنامه و بودجه از طریق فضای مجازی این خبر را اعلام کرده است.»

پیش از این هم سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده بود که زمان افزایش ۲۰ درصدی یارانه سه دهک اول مشخص نیست و دولت هنوز چیزی در این مورد اعلام نکرده است. با این مقدمه، بعید است که این ماه مبلغ یارانه معیشتی افزایش داشته باشد و خانوار‌ها همان مبلغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->